Jak nás tohle  napadlo

30.04.2019

Jak nás tohle napadlo? Projet Rusko vlakem mě napadlo přibližně před 10 lety, ale informací moc nebylo, občas nějaký cestovatel něco publikoval na internetu, cestovky se do Ruska také nehrnuli, a prostě jsem neměl odvahu se do toho sám pustit. Před cca 4 roky jsem se o to začal intenzivněji zajímat, přečetl pár cestopisů a rozhodl jsem se že pojedu,. Pár cestovek nabízelo zájezdy, ale ceny byly pro mě nedostupné, nejsem žádný velký cestovatel takže tam byla taková malá blokáda, začal jsem tedy plánovat na nečisto a zjistil že se dá většina věcí zařídit z domova z gauče. Definitivně padlo datum, rok 2019, Hanka kupodivu souhlasila. Vybrat datum bylo asi to nejtěžší, hlavně Hanka musela termín nahlásit koncem roku 2018, vzhledem k počasí jsme tedy zvolili termín 24.5.-6.6., kdy už mělo být teplo a neměli být na Bajkale přemnožení komáři.

Do Ruska máme jako občané ČR vízovou povinnost, takže jako první bylo nutné zajistit víza a pojištění. Pojištění problém nebylo, s vízem je to horší, nakonec jsem zvolil jednoduší ale dražší variantu a požádal cestovní agenturu Zirhamia a vízum na klíč. Vše proběhlo celkem rychle a po e-mailové komunikaci a předání dokumentů poštou, takže za 3 týdny jsme měli pasy s vylepeným vízem doma.

Nyní bylo tedy nutné definitivně naplánovat trasu. Letět letadlem přimo na Bajkal a zpět nám nepřišlo jako dobré chtěli jsme něco projet vlakem, jet 5 dní v kuse vlakem a vidět zbytek Ruska jen z vlaku také nebylo ono, nakonec tedy vyhrála varianta přes noc ve vlaku a vždy jednu noc ve městě a trochu to město poznat. Studováním jízdních řádů  nám to vyšlo následovně: Let do Moskvy, jednu noc v Moskvě, přejezd do Kazaně, přespání, večer vlakem do Jekaterinburgu, opět do hotelu a druhý den večer přejezd do Krasnojarsku, tady byla drobná změna kdy přejezd trval 36 hodin, opět přespání v hotelu a další den odpoledne přejezd do Irkutsku kde jsme strávili 3 noci v pěkném apartmánu, poslední přejezd už byl kratší a byl přes den bylo to jen 6,5 hodiny do Ulan-Ude, kde zbýval jen krátký čas na prohlídku města a druhý den v 8 hodin už jsme letěli zpět do Moskvy a následně ještě ten samý den zpět do Karlových Varů.